Czasopisma politologiczne na ministerialnej liście czasopism punktowanych


Trochę to trwało, ale udało się „oskubać” listę B do poziomu czasopism politologicznych:


Kilka słów o zasadach tworzenia zestawienia. Pierwsze i najważniejsze: na pewno znajdują się w nim wszystkie periodyki o charakterze stricte politologicznym. Problem pojawił się natomiast z obszarami pokrewnymi lub takimi, które bardzo za politologię uznane być nie chcą (np. bezpieczeństwo narodowe/wewnętrzne, medioznawstwo). Przyjąłem jednak optykę liberalną, umieszczając w zestawieniu raczej „więcej” czasopism niż „mniej” (także czasopisma otwarte na szeroko pojęte nauki społeczne/humanistyczne). Opracowanie jest autorskie, więc siłą rzeczy samodzielnie – na bazie własnej wiedzy, lektur i doświadczeń z wysyłką tesktów – odpowiadałem na pytania: nada się dla politologów, czy się nie nada? W każdym razie raczej za politologiczne uznawałem czasopisma poświęcone: a) prawu konstytucyjnemu, b) prawu międzynarodowemu, c) komunikacji politycznej, d) administracji publicznej, e) bezpieczeństwu wewnętrznemu.

Jeśli któraś redakcja czuje się urażona pominięciem, niech da sygnał – nie widzę problemu, by na bieżąco modyfikować zestawienie.

Podobny apel mam w związku z adresami stron czasopism. Starałem się zdobyć wszystkie, ale jeśli wujek Google w 50 pierwszych wyszukaniach nie odnotowywał tytułu, dawałem sobie spokój z pracą archeologiczną. Gdyby ktoś posiadał dane, których w zestawieniu brakuje, proszę o sygnał. Zaznaczam jednak: nie jest dla mnie stroną internetową czasopisma link do wydawnictwa, które oferuje jego zakup (bez wzmianki o radzie redakcyjnej, procedurach dostarczania artykułów itp.).

Komentarz do samej listy – niebawem.

Komentarze

  1. Panie Przemku!
    Linki do stron czasopism znajdzie Pan we współtworzonej przeze mnie bazie Arianta: http://www.arianta.pl/
    Pozdrawiam i z przyjemnością subskrybuję sobie Pana bloga
    Aneta Drabek

    OdpowiedzUsuń
  2. Panie Przemku, być może brakujące linki znajdzie Pan w tworzonej przez mnie bazie Arianta (www.arianta.pl).
    Pozdrawiam
    Aneta Drabek

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty